Tuesday, September 8, 2009

Jom Tunai Zakat Fifrah

Alhamdulillah semalam telah tertunai urusan zakat fitrah aku, isteri dan buat putera ku Amir Hamzah.
Sebelum nie aku bayar zakat di kauter pembayaran zakat fitrah di masjid dan pejabat (Kem. Kewangan).. tapi kali nie aku laksanakannya di rumah persatuanku yang terletak di Taman Melawati... kali nie pembayaran zakat fitrah aku serah sendiri kepada fakir miskin yang duduk berdekatan... Alhamdulillah pada malam tu 2 keluarga fakir miskin telah menerima wang zakat tersebut.
Rasa puas dan sempurna setelah pembayaran zakat tersebut dilaksanakan. Sebabnya kita serah sendiri wang zakat tersebut kepada yang berhak. Kita kenal penerima tersebut. Malah wujud hubungan antara pemberi dan penerima zakat.
Jesteru itu aku menyeru kepada anda semua yang berkemampuan untuk mencari sendiri fakir miskin dan menyerahkan wang zakat fitrah tersebut kepada mereka. Anda sendiri akan merasai hubungan ini.
Wang Zakat Fitrah kalau boleh jangan ikut sangat kadar yang telah ditetapkan oleh pihak berwajid.. bagi lebih lagi baik... tak salahkan :).. setahun sekali kita tunaikannya...
Membantu mereka yang benar2 berhak.. semoga hati2 mereka dalam kegembiraan dan bersyukur dalam bulan Ramadan dan penantian Syawal yang mendatang.
jom kita tunai zakat fitrah... moh kitee..

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin